
Kadrovska evidenca, HRM
Kadrovska evidenca je namenjena spremljanju kadrovskih evidenc zaposlenih in omogoča:
Računalniški program (kadrovsko informacijski sistem) Kadrovska evidenca je namenjena spremljanju pridobivanja, ravnanja in razvoja kadrov v podjetju. Poleg kadrov evidenca celostno zajema tudi pripravo in izdelavo organizacijske sheme, vse do obravnave posameznega delovnega mesta. Kadrovska evidenca se hkrati neposredno povezuje z drugimi moduli, npr. Osebni dohodki.
Osnovna delitev kadrovske evidence znotraj Opala
Vodenje kadrov je znotraj Opala razdeljeno v 2 nivoja. Kadrovska evidenca kot standardni paket vsebuje oz. omogoča:
Organizacijska shema
- Priprava in izris organizacijske sheme,
- Vodenje posameznih elementov organizacijske sheme (enote, oddelki, pododdelki, …),
- Razporejanje posameznih elementov znotraj sheme,
- Dodeljevanje kadrov na posamezna delovna mesta,
- Spremljanje sprememb organizacijske sheme, …
Delovna mesta
- Sistematizacija delovnih mest,
- Pripravo kataloga delovnih mest,
- Vnos potrebne izobrazbe, znanj, sposobnosti in izkušenj za zasedanje dotičnega delovnega mesta,
- Opredelitev tarifnih in plačilnih razredov,
- Opis posebnih zdravstvenih zahtev, potrebne varovalne opreme, izpostavljenost tveganjem,
- Vnos številnih dodatnih podatkov, …
Kadri
- Spremljanje pridobivanja in izbire kadrov,
- Vodenje osnovnih podatkov o kadrih,
- Vodenje številnih evidenc: evidenca izobrazbe, znanj, izpitov, evidenca začasnega naslova, evidenca telefonov,
- Vodenje delovnih dovoljenj,
- Vodenje družinskih članov,
- Vodenje podatkov o osebnih dohodkih,
- Spremljanje delovne dobe,
- Analiziranje delovne discipline in sprejemanje ukrepov,
- Zadolžitve osnovnih sredstev,
- Vodenje evidence varstva in zdravja pri delu,
- Vodenje evidence o poškodbah pri delu,
- Izračun dopusta in priprava odločb,
- Vodenje in spremljanje koriščenja dopusta, …
Pregledi in izpisi podatkov
- Izpis osebnega kartona,
- Izpisi obrazcev in napotnic na zdravniške preglede,
- Izpisi pogodb po zaposlitvi,
- Pregledi in izračun delovne dobe,
- Številni drugi pregledi: pregled kadrov glede na izobrazbo, glede na zaposlitveni status, glede na vrsto delovnega razmerja, …
Drugi nivo – imenovan HRM oz. ravnanje z ljudmi pri delu – je nadstandardna opcija pri vodenju kadrov. Poleg vseh funkcij standardnega paketa vsebuje še: kompetence (z njim povezano ocenjevanje delovnih mest, delavcev, razni pregledi, …), izobraževanja (planiranje in pregledi), zgodovina sprememb zapisov, dodatne možnosti spremljanja pregledov opozoril, sporočilni sistem …
V okvir kadrovske evidence, kot dodatna možnost, sodi tudi opcija razvoja kadrov. Ta modul omogoča pripravo seznama udeležencev razgovora, enostavno sestavljanje in izpolnjevanje obrazca, spremljanje izvajanja razgovorov, statistike rezultatov, primerjave odgovorov, …
Prednosti uporabe modula Kadrovska evidenca:
- celovit pregled nad spremljanjem ravnanja z ljudmi pri delu,
- podatki so shranjeni na enem mestu,
- hitro in enostavno vzdrževanje,
- hiter dostop do podatkov,
- opozarjanje na pomembne dogodke, datume, …
- možnost sočasnega delovanja večjega števila kadrovikov,
- povezava z drugimi modulu (Osebni dohodki, Potni nalogi, …), kar pomeni enkratno vnašanje,
- možnost spremljanja zgodovine,
- številne možnosti uvoza in izvoza, …